Making you mine (The Moreno Brothers #5)

Kommer ni ihåg när jag skrev ett inlägg om serien The Moreno Brothers? Klicka HÄR för att komma till inlägget.

I alla fall, där nämnde jag att jag skulle skriva om Sals synvinkel och ha ett eget inlägg om honom eftersom den boken var min favorit i serien. Boken heter "Making You Mine" av Elizabeth Reyes.
Jag ville skriva om Sal för att han var den brodern som var minst framträdande i andra böckerna. När man läser från andra bröders perspektiv så får man ändå reda på rätt så mycket om de som är omkring, och Sal var aldrig omkring för att han var och studerade. 

Dessutom är Sal väldigt olik sina bröder, han festar inte på samma sätt och gör inte de grejerna hans bröder gör. Men det är bilden alla har om honom och det påverkar hans relation med Grace! 

 

 När man först läser boken så är den första personen som man stöter på är  Grace Zendajas. Man får läsa från hennes synvinkel först. Tyckte jätte synd om henne, de grejer hennes mamma tvingar henne att göra för att få pengar är helt sjukt. (och nej, pratar inte om det ni tror hehe)

 

I början av boken kände jag bara: herregud, vad sant! 
Alltså, var bokens varje mening ibland som en läxa till en själv. Ville gråta för att det var som om någon gav mig en föreläsning på ett snällt hjälpande sätt. Jag tror de flesta tjejerna hade kunnat relatera till Grace faktiskt för hon trycker ner sig själv så otroligt mycket. Och jag är glad att jag inte gav upp första boken. För den här var så äckligt bra!!! Den visar hur människor missförstår saker och ting på grund av det självförtroendet man har. Det gör en blind. Och där kände jag igen mig väldigt mycket! Den här boken är enligt mig allt en tjej behöver. Och en kille också för den delen. Tycker alla som inte har bra självförtroende och är rädda att ingen kommer tycka om de för att de har dålig självförtroende så läs! Men den är även till de som vill ha en bra bok om vänskap, förtroende och kärlek.  

 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

drugscalledbooks.blogg.se

Eftersom jag älskar böcker så vill jag alltid dela med mig om vad jag tycker efter det att jag läst ut en bok.... Då kan man ju så klart prata med vänner om böckerna..men ibland är det inte samma känsla att prata med någon som inte har någon "passion" för böcker. Och om de nu hade det, så är det ändå liksom roligare och skönare att skriva ut det. Jag får ut mer känslor av att skriva. Vill bara tillägga att jag tänker inte vara formell när jag skriver om böckerna. Nä, jag vill kunna fangirla och ha kul när jag skriver ut mina känslor!!

RSS 2.0