Självförtroende?

Mitt senaste inlägg handlade om att jag funderade på ifall jag borde skriva om mina åsikter, då syftet med bloggen är att bara skriva om böcker...men det är min blogg och jag gör som jag vill haha, vill inte lämna bloggen tom. Har inte haft tid att läsa :'( på grund av all plugg, men lovar! Snart så får jag reunite med mina babes!! I alla fall...detta är vad jag tänker på just nu...

 

Självförtroende är en grej alla pratar om hela tiden!! Jag har nu, de sista veckorna kommit fram till en grej, hur stor påverkan självförtroende har när det kommer till massa grejer. Jag menar inte självförtroende som i att tycka om hur man ser ut, (det kan jag inte skriva något om, för i den kategorin har inte jag heller självförtroende och det är inte så lätt att ändra sina åsikter där), utan om att tycka högre om sig själv på alla sätt. Har man inte självförtroende så trycker man ner sig själv till den nivån att man mår dåligt och inte tror att någon kan gilla en. Det var precis sådan jag var innan, och har tappat kontakten med så många människor för att jag tyckte inte att jag var bra nog. Vilket slutade med att jag slutade prata och hälsa på de. Eftersom jag var rädd att de inte ville hälsa tillbaks, jag tänkte att de kanske skäms över att hälsa på mig när de är med sina vänner. Jag tyckte så högt om alla andra. Det finns folk som fortsatte hälsa även om jag inte gjorde det och de människorna har fått mig att inse att jag är lika mycket värd som alla andra! Det är 2 härliga, underbara personer, som i år slutar gymnasiet! Kommer aldrig glömma hur de påverkat mitt självförtroende.

 

Nu när jag börjat få självförtroende, om att jag är på samma nivå, som alla andra så börjar det gå rätt bra i skolan, jag mår bättre och jag är så mycket gladare! Jag kanske inte ser ut som alla andra, eller klär mig så som jag borde eller är normal men jag är lika mycket människa som de!! Det var så dystert att skämmas varje gång jag gick förbi folk som jag en gång kände. Att känna sig mindre värd är inget jag vill uppleva igen. Jag trodde aldrig att det bara behövdes självförtroende för att må bättre, vara gladare, lyckas med skolan, osv. Det viktigaste är ändå att hitta folk som verkligen visar att du är lika mycket värd som alla andra!

 

Man läser inspirerande texter och ser inspirerande bilder med texter på och man hittar citat som ska hjälpa en att lyckas osv! Men tro mig, när man kämpar och har kommit en bit på vägen, det är då man kan känna igen sig i texten och det är då allt det sitter fast i hjärtat, det är då man börjar leva efter det och ta åt sig! 

 

 

Boklandskapet
2014-05-18 @ 11:03:35
URL: http://boklandskapet.blogg.se

Jag kan bara hålla med. När man väl har gått igenom det så förstår man vad du pratar om. Och jag tror att det är något som alla behöver gå igenom för att lära känna sitt rätta själv. Sluta bry sig om vad andra tycker om en osv. Det är väl lite det som är livet kan man väl säga...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

drugscalledbooks.blogg.se

Eftersom jag älskar böcker så vill jag alltid dela med mig om vad jag tycker efter det att jag läst ut en bok.... Då kan man ju så klart prata med vänner om böckerna..men ibland är det inte samma känsla att prata med någon som inte har någon "passion" för böcker. Och om de nu hade det, så är det ändå liksom roligare och skönare att skriva ut det. Jag får ut mer känslor av att skriva. Vill bara tillägga att jag tänker inte vara formell när jag skriver om böckerna. Nä, jag vill kunna fangirla och ha kul när jag skriver ut mina känslor!!

RSS 2.0