Playing for keeps (Neighbour from hell #1)

 
Den här boken är vad jag läste innan ett stort prov. Men kunde inte lägga ifrån mig.
 
Den handlar om en tjej, Haley som har varit granne med en kille vid namn Jason. Haley har tröttnat på att alla behandlar henne så som de vill. Det första hon gör för att ändra detta är att säga emot sina granne. Men det händer en grej som får de att börja umgås. 
Jason förväntar sig inte att hans blyga granne säger emot honom över lite blommor som han förstört. Jason inser snart att Haley och han har väldigt kul ihop. 
 
Detta är en dual point of view, vilket är att man kan läsa från bådas perspektiv. 
Början av boken är så guldvärd! Hur rolig som helst. Detta är en bok som kan ändra ditt humör på 0,2 sekunder!!! Jag skulle verkligen lätt kunna läsa om den flera gånger! 
Början av boken påminner mig om Obisidian, en tjej som har en granne som är jobbig men snygg. Tjejen älskar böcker och är blyg dessutom har BÅDA PÅ SIG T-SHIRTS MED NÅGOT NÖRDAKTIGT PÅ. Vilket grannen påpekar. Men de är absolut inte lika i handlingen eller något annat. 
 
Jag älskar hur boken fick mig att känna igen mig otroligt mycket. Folk utnyttjar henne och hon är för blyg för att göra något åt det. Men hon är social fast ändå blyg, och det är EXAKT sådan jag är också!!!
Det gör jätteont att Haleys familj och även Jasons familj trycker ner honom om att han inte förstjänar en sådan tjej.
Den är simpel men verkligen grymt rolig. 
Den är tjejig om man får säga så, men den är underbar och söt och gosig!!
Är man arg, stressad, vill bara läsa en bra bok! HÄR ÄR DEN!
 
 
Boklandskapet
2014-05-25 @ 23:25:25
URL: http://boklandskapet.blogg.se

Åh låter härligt med en bok som kan ändra humöret så snabbt.

Svar: Jaa men ellerhur!!! :D
drugscalledbooks.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

drugscalledbooks.blogg.se

Eftersom jag älskar böcker så vill jag alltid dela med mig om vad jag tycker efter det att jag läst ut en bok.... Då kan man ju så klart prata med vänner om böckerna..men ibland är det inte samma känsla att prata med någon som inte har någon "passion" för böcker. Och om de nu hade det, så är det ändå liksom roligare och skönare att skriva ut det. Jag får ut mer känslor av att skriva. Vill bara tillägga att jag tänker inte vara formell när jag skriver om böckerna. Nä, jag vill kunna fangirla och ha kul när jag skriver ut mina känslor!!

RSS 2.0