Förvirrande åsikter om 50 nyanser av honom

Känns som att mitt förra inlägg var lite otydlig. Först tyckte jag att den var bra men helt plötsligt tyckte jag att den var dålig...
 
Okej, om vi säger såhär, att det här är en bok som en tjej skrivit, hon vill bli författare och försökt ge sig in på att skriva fanfiction och har precis börjat skriva böcker...då var den jättebra!! 
 
Men E.L James har skrivit den här och den är såååå amatöraktig!! Det var flera gånger då jag kände mig obekväm för att det var så dåligt skrivet!! Eller så skulle jag skratta ut högt åt en grej som hon förklara...för ärligt vem säger I am going to fuck you hard??? För guds skull du kan inte ha ett sådant språk när du försöker skriva allt annat noggrannt och respektfullt och artigt...Jag är ingen författare så ska inte sitta och lära ut någon som sålt miljoner kopior av den här boken på massa olika språk! Men påpekar bara vad jag tyckte! Dessutom är det massa snack genom mail...och då känner jag, kan du inte skriva en vanlig bok utan massa email för att få fram känslorna så skriv inget! Som helhet är den okej, och bra om man  låtsas om att det är någon som skrivit fanfiction bara...för om den är värd all media uppmärksamhet och all kändisskap...nej! Det tycker jag inte att den är!! 
 
Jag tror jag gillade den mest för att jag ville veta varför han var som han är, jag ville och vill veta hur Christian Grey som karaktär skulle/kommer att ändras, jag älskar att få den där shocken bara så där från ingenstans! 
 
Den är både bra...och dålig. Så är inte säker på om jag skulle rekommendera den, men läs för att se vad den hela uppmärksamheten handlar om och bedöm du själv! Den kanske är bättre på svenska! Konstigt...blir kanske den första boken då den är bättre än på orginialspråket! 
 
Skulle aldrig vilja läsa om den här boken, för vill just nu läsa ut den sista bara för att se vad som händer, som sagt man kan inte påbörja en bok och sluta läsa mitt i allt! 
 
 
 
(klockan är 1 snart, så tänker ta och lägga mig, om detta blev mer förvirrande, im sorry är för trött! Men kunde inte sova utan att ha skrivit detta! Godnatt folks.)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

drugscalledbooks.blogg.se

Eftersom jag älskar böcker så vill jag alltid dela med mig om vad jag tycker efter det att jag läst ut en bok.... Då kan man ju så klart prata med vänner om böckerna..men ibland är det inte samma känsla att prata med någon som inte har någon "passion" för böcker. Och om de nu hade det, så är det ändå liksom roligare och skönare att skriva ut det. Jag får ut mer känslor av att skriva. Vill bara tillägga att jag tänker inte vara formell när jag skriver om böckerna. Nä, jag vill kunna fangirla och ha kul när jag skriver ut mina känslor!!

RSS 2.0