Hush, Hush (Fallen Ängel) serierna

 
 
På svenska är böckerna:
1. Fallen Ängel
2. Förlorad Ängel
3. Noras Val
4. Finale
 
Bokus.Com
Precis som Bella i Twilight dras till Edward, faller Nora handlöst för den mystiske Patch. Och plötsligt befinner hon sig i en uråldrig kamp mellan de odödliga.
För att pojken hon älskar ska få sina vingar tillbaka måste Nora offra sig själv. Men kommer han att tillåta det?

Med sitt hånfulla leende och ögon som ser rakt igenom henne, fångar Patch omedelbart Noras uppmärksamhet. Om än mot hennes vilja och absolut mot allt bättre vetande.
Men efter en rad obehagliga händelser, vet Nora inte längre vem hon kan lita på. Patch dyker upp överallt i hennes liv, och verkar dessutom veta mer om henne än till och med hennes närmaste vänner gör. Nora måste välja; ge upp sitt motstånd och bli hans eller fly så långt bort det bara går. Men när sanningen om Patch börjar gå upp för henne är det för sent att fly...

Fallen ängel är en mörk och romantisk berättelse som centreras kring konflikten mellan de odödliga. Becca Fitzpatrick har flyttat mytologin om de fallna änglarna från gamla bibliska referenser till våra dagar.
 
 
 
Jag började läsa böckerna för att det var ett stort tjöt om de, alla verkade ha läst den serien. Den va super poppis och omtyckt, så gav den en chans!
Jag blev direkt fångad, och den första boken är guld! Älskar Patch!!!! Patch är en sådan människa alla borde ha i sitt liv. Hur han flörtar med Nora är helt sjukt! Haha, tror inte någon kan läsa böckerna och inte skratta eller falla för Patch och hans underbara humor!!
Tyckte jätte mycket om alla böckerna, ibland var de lite dryga faktiskt men jag kommer ihåg att jag gick runt och bad alla läsa den! Men är inte lika förtjust i den längre...vet inte varför! Dock vill jag läsa om första boken, bara för att uppleva Patchs flörtiga kommentarer! Det är slutet av serierna som jag stör mig på, det slutade bra och lyckligt men jag har så blandade känslor ang slutet....Man blir glad över att det äntligen löste sig för det fanns en stund då man inte trodde att det skulle lösa sig! Fast, det finns en grej som fortfarande gör ont pga slutet haha, kan inte spoila men om ni läser/läst så fattar ni precis vad jag menar!
 
Och yes, LÄS! Rekommenderar den fortfarande faktiskt!
 
 
Det finns de sidor i boken som verkligen får en att tappa andan eller bli rädd! Jag ryser bara av att tänka på vissa delar i boken!!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

drugscalledbooks.blogg.se

Eftersom jag älskar böcker så vill jag alltid dela med mig om vad jag tycker efter det att jag läst ut en bok.... Då kan man ju så klart prata med vänner om böckerna..men ibland är det inte samma känsla att prata med någon som inte har någon "passion" för böcker. Och om de nu hade det, så är det ändå liksom roligare och skönare att skriva ut det. Jag får ut mer känslor av att skriva. Vill bara tillägga att jag tänker inte vara formell när jag skriver om böckerna. Nä, jag vill kunna fangirla och ha kul när jag skriver ut mina känslor!!

RSS 2.0